Kontigo Care

Kontigo Care vinnare av eHealth award 2018

2018-04-24 13:08
Kontigo Care AB (publ) (?Kontigo Care? och/eller ?Bolaget?) offentliggör att Bolaget idag har vunnit den prestigefyllda utmärkelsen eHealth Award, vilket är en utmärkelse baserad på regeringens och SKL?s ?Vision e-hälsa 2025?, i vilken Sverige skall vara världsledande i eHälsa till år 2025. Utmärkelsen som Årets eHälsobolag vanns i hård konkurrens med flera andra spännande eHälsobolag.

?Det är mycket stort att Kontigo Care idag blev utsett till årets eHälsobolag?, säger Bolagets VD Henrik Nordlindh. ?eHealth Award är ett prestigefyllt pris och vi är mycket stolta vinnare. Även om det är

För ytterligare information:

Kontakta pr-ansvarig

E-post: pr@kontigocare.com

Kontigo Care AB grundades 2013 i Uppsala och har som målsättningen att förbättra folkhälsan runt sjukdomen alkoholism genom innovativa system i segmentet för alkoholrelaterad beroendevård inom mobile health. Bolaget börjar i Sverige men har ambitionen att följa sjukdomen ut i världen med förhoppningen att kunna bygga ett globalt företag med god intjäningsförmåga samtidigt som liv kan räddas, återfall kan förutses och vården effektiviseras. Bolaget har som målsättning att noteras på First North i juni 2015.