Arcam

Styrelsen i Arcam ansöker om avnotering och GE initierar tvångsinlösen

2018-01-11 17:40
Arcam AB (publ) ("Arcam") offentliggjorde den 27 december 2017 information om att GE Sweden Holdings AB ("GE") förvärvat ytterligare aktier i Arcam. Efter det slutförda förvärvet  har GE tagits upp som aktieägare till de förvärvade aktierna i Arcams aktiebok och innehar ca 95 procent av aktierna och rösterna i Arcam. GE har meddelat Arcams styrelse att GE beslutat att påkalla tvångsinlösen avseende resterande aktier i Arcam.

Mot bakgrund av det ovanstående gör styrelsen i Arcam bedömningen att det inte längre finns förutsättningar för en väl fungerande och ändamålsenlig handel i bolagets

För ytterligare information kontakta:
Magnus René, VD Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Storbritannien, Italien och Kina.