Arcam

Arcam EBM expanderar, planerar flytt till ny lokal

2017-12-20 14:00
Arcam AB, ledande leverantör inom Additive Manufacturing (AM), och en del av
GE Additive, kommer att flytta sin EBM-verksamhet från Mölndal till nyrenoverade lokaler i Härryda. Lokalerna om totalt 11 800 kvm hyrs av Castellum.
För att möjliggöra Arcams ambitiösa tillväxtplan har bolaget tecknat avtal med Castellum om att hyra nya lokaler i Härryda. Med de nya effektiva lokalerna, som är nästan 3 ggr större än nuvarande lokaler, får Arcam EBM möjlighet att fortsätta expandera för att kunna möta tillväxten inom Additive Manufacturing. De större, moderna, lokalerna möjliggör väsentlig högre

För ytterligare information kontakta:
Magnus René, VD Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Storbritannien, Italien och Kina.