Arcam

AP&C inviger ny toppmodern pulvertillverknings-fabrik i Saint-Eustache, Quebec, Kanada

2017-09-12 16:30
Arcam AB, noterat på NASDAQ Stockholm, och ledande leverantör inom Additive Manufacturing (AM), meddelar att dess dotterbolag för pulvertillverkning, AP&C i Quebec, Kanada, idag officiellt inviger sin nya anläggning i Saint-Eustache. Fabriken blir med sina 106 nya medarbetare en stor arbetsgivare i regionen och innebär en betydande tillväxt för AP&C, som har fördubblats i storlek de senaste två åren.
Invigningen ägde rum i närvaro av Alain Dupont, VD för AP&C, Magnus René, VD och koncernchef för Arcam, Mohammad Ehteshami, General Manager för GE Additive, Per Sjögren, Sveriges ambassadör i

För ytterligare information kontakta:
Magnus René, VD Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Storbritannien, Italien och Kina.