Kontigo Care

Kontigo Care?s utvecklingsprojekt Previct Drugs preliminärt kvalificerat för medel från EU?s utvecklingsfond Horizon 2020

2019-07-01 14:00
Kontigo Care AB (publ) har preliminärt beviljats medel motsvarande ca 50 000 Euro ur EU?s utvecklingsfond Horizon 2020 SME Instrument phase 1 för att investeras i utvecklingsprojektet Previct Drugs.
Beskedet avser den ansökan som lämnats in av bolaget i maj 2019 och som avser medel för att investeras i utvecklingsprojektet Previct Drugs, vilket är en utvidgning av eHälsoplattformen Previct® för förstärkt och prediktiv beroendevård. Lösningen omfattar idag Previct Alcohol och Previct Gambling. Utvecklingsprojektet Previct Drugs syftar till att med mobiltelefonens kamera mäta förändringen i

För ytterligare information:

Kontakta pr-ansvarig

E-post: pr@kontigocare.com

Kontigo Care AB grundades 2013 i Uppsala och har som målsättningen att förbättra folkhälsan runt sjukdomen alkoholism genom innovativa system i segmentet för alkoholrelaterad beroendevård inom mobile health. Bolaget börjar i Sverige men har ambitionen att följa sjukdomen ut i världen med förhoppningen att kunna bygga ett globalt företag med god intjäningsförmåga samtidigt som liv kan räddas, återfall kan förutses och vården effektiviseras. Bolaget har som målsättning att noteras på First North i juni 2015.