Kontigo Care

Kontigo Care dubbel finalist i Nordic Startup Awards 2017

2017-07-05 08:30
Kontigo Care AB (publ) (?Kontigo Care?) har blivit utsett till finalist i kategorierna Best Social Impact Startup och Best Health/Lifestyle Tech Startup i Nordic Startup Awards 2017.
Nordic Startup Awards arrangeras årligen sedan 2012, och lyfter fram och premierar företag på den nordiska startup-scenen. Tävlingarna genomförs nationellt och regionalt för att sedan avslutas med The Global Startup Awards som samlar ihop, utser och ger utmärkelser till de regionala tech- och webbföretagen som levererat nytta inom näringsliv och samhälle.

Kontigo Care har blivit utsett till finalist i

För ytterligare information:

Kontakta pr-ansvarig

E-post: pr@kontigocare.com

Kontigo Care AB grundades 2013 i Uppsala och har som målsättningen att förbättra folkhälsan runt sjukdomen alkoholism genom innovativa system i segmentet för alkoholrelaterad beroendevård inom mobile health. Bolaget börjar i Sverige men har ambitionen att följa sjukdomen ut i världen med förhoppningen att kunna bygga ett globalt företag med god intjäningsförmåga samtidigt som liv kan räddas, återfall kan förutses och vården effektiviseras. Bolaget har som målsättning att noteras på First North i juni 2015.