Arcam

GE beställer 10 EBM-system

2017-06-30 16:00
Arcam, noterat på NASDAQ Stockholm, har fått en order från
GE på 10 EBM-system. GE, som sedan november 2016 är bolagets huvudägare, kommer att använda systemen inom olika bolag i GE-koncernen. Systemen kommer att levereras under 2017 och 2018.
Ordervärdet är ca 100 Mkr.
?Denna order från GE bekräftar intresset för våra EBM-system för Additive Manufacturing. GE är, med sin breda industriella verksamhet, en stor användare av Additive Manufacturing.? säger Magnus René, VD och koncernchef på Arcam.

För ytterligare information kontakta:
Magnus René, VD Arcam AB
Telefon: 031 710 32 00, alt. mobil: 0702 79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com

________________________________________________________________________________________

Arcam AB • Krokslätts Fabriker 27A • SE-431 37 Mölndal, Sweden • 46-31-710 32 00 • www.arcam.com

Arcam tillverkar utrustning för att direkt från digitala tredimensionella modeller producera komponenter ur metallpulver, så kallad Additive Manufacturing. Arcams teknologi, EBM®, ger möjlighet till kostnadseffektiv tillverkning av produkter med avancerad funktionalitet. Arcams marknad är global med kunder inom främst ortopediska implantat- och flygindustrin. Bolaget grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX. Huvudkontor och produktion ligger i Mölndal. Servicekontor finns i USA, Storbritannien, Italien och Kina.